الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2

شباس أونلاينالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

شاطر | 

الجيل الجديد بشباس عمير

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
أيمن العسلى

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 16/05/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 1:00 pm

هل تتفق معى يا دكتور إن الجميع فى هذا الموضوع صفر فى
.
,

.
/

.

الإملاء
فهناك أخطاء إملائيه قاتله وأعتقد أن الجميع يكتب وهو متعصب والدليل (إسألوا)
محمد عزالعرب

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 11/04/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 1:02 pm

حبيبى يا احمد بيه يا اخويه حاجه على ما قسم من ايام حبيبك رابسوا ههههه صباح الفل

شفت بقه يارضااننا لما بنهدى اكيد هنقدر نتناقش ونتكلم وكل واحد يفهم وجهة نظر التانى خاصة ان انت واحمد وكل واحد هنا متفقين على هدف واحد وهو مصلحة شباس ومحاربة كل واحد فاسد او مرتشى وده اولا
بصراحة احنا لما بنسمع الاحداث اللى حصلت والمواقف اللى تغيرت فى شباس تحس ان فيه فعلا شباب عاوز يتغير ونيته خير ويعمل لوجه الله
فى نفس الوقت بتلاقى ناس بتحاول تستغل ده لمصالح شخصية والدليل سمعناه من الشيخ محمد رشاد ان فعلا النوايا مش صافيه ومش واضحه وناس عاوزه تستغل حماس الشباب وتوجهه لتصفية حسابات قديمه خاصة ان شباس معروف كويس جدا اتجاه كل واحد فيها وهيبان اكيد توجه كل واحد ونيته والله اعلم

لكن الاهم يا رضا اننا نتخطى خلافاتنا او اى شىء يدعو للفرقه او للهدم المرحله اللى جايه محتاجه اننا نتجمع على الخير والمصلحة العامه بدون ما ننظر للخلف او للحسابات القديمة المفروض انه جيل جديد بفكر جديد ولا انت مش معايه
كنا نتمنى يا رضا اننا نشوف افكار الشباب وايه اللى بيفكروا فيه كمشروعات خدميه لشباس

يعنى مثلا يا ريت تقترح مثلا مشروع خدمه عامه او اى فكره تقدروا تنفذوها كشباب وتنفعوا بيها شباس ولك كامل تحياتى وتقديرى

ابو صهيب بيه ي ااخويه علبة الدردشه موجوده فعلا ولكن مكنش حد بيدخل فيها لكن اعتقد انه فعلا احنا محتاجين نتناقش بشكل مباشر طبعا عشان نقدر نقرب وجهات النظر ونقدر نستفيد من بعض خاصة ان الكل مجتمع على هدف واحد وهو مصلحة شباس
انظر
قشدة
أبو مارية

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 29/08/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 1:37 pm

فعلا يا دكتور أيمن الناس منفعلة زيادة عن اللازم
أحمد بقوش

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 13/06/2009

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 4:33 pm

عبدالرؤوف عباده كتب:
السلام عليكم يا إخوانى
أنا عايز أسأل سؤال واحد وعايز الاستاذ أحمد بقوش يرد عليه
س/ محى القطان عملك انت ايه وليه بدافع عنه كده مع انك من جواك عارف ان الناس دى كلها صح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

س2/ الاخوه ال بيجادلوا مع الاستاذ أحمد ماتتعبوش بفسكم لأن انتم لو عرفتم محى القطان عمله ايه فى الحزب الوطنى الفاسد قبل كده من المحتمل انكم تدافعوا عن محى معاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أريدك يا أستاذ أحمد ان تشرح لنا ما فعله معك فى الحزب بكل صدق
وأعتقد أن كل الناس تريد أن تعرف ذلك
صح ولا لا ياشباب

اولا : محى القطان معلمشى حاجة بدليل انا مش مدير بنك ولا فى البترول ولا وزير ولا عندى 1200 فدان .

ثانيا :انا ليس لى عضوية فى اى حزب من احزاب مصر كلها فانا لااعترف بالاحزاب اساسا كل ال كنت بفعله كنت شغال شغل عادى على فترات يعنى مش وظفية زى زى شباب كتير والحمد لله الواحد كان بيشتغل وبراعى ربنا .
وبعدين قبل ما تهاجم شخص معين طالما انك تبحث عن هذا الحزب الفاسد فياريت تروح للاستاذ عبدالفتاح عبادة دا راجل من كبار الشخصيات فى الحزب الوطنى فى محافظة كفرالشيخ فاذا كان محى عضو عن الحزب فالحاج عبدالفتاح رجل من رجال الحزب الذى يديرون العملية ولا ايه .

ثالثا : سؤال لك تقدر تقول عليه ما هى ميولك هل ميولك مع شخص معين ولا ميولك ضد وخلاص ولا حاجة تانية ..

رابعا :انا علقت على كلامك علشان متفكرش انه ضعف منى .

خامسا :حابب اقول لك كلمة من تتدخل فيما لايعنية سمع ما لايرضيه .

سادسا : فيديو واحد شيخ كان قاعد فى قعدة محاربة الاصلاح والفساد ياريت لو عاوز تروح للشيخ تسأله برده اسأله وانا اعتقد انك أزهرى وشيخ ..

اعتقد انى جوبتك على اسئلتك كلها ياريت تجوبنى على سؤالى البسيط جداااااااااااااااااااااا ..
وانا اسف يا جماعة مع انى لست مضطر لانى ارد على مثل هذا الكلام بس رديت علشان الاخ الفاضل عبدالرؤف ميفكرشى ان السكوت ضعف منى ...

عبدالفتاح المهدى

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 03/07/2009

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 5:06 pm

والله الجماعة دول بيقولو كلام زي الفل

ورضا بيقول كلام زي الفل......

وبقوش بيقول كلام زى الفل..........

بس الاخ عبدالرؤف بيقول كلام بس نصفه فل ونصفه ........

يا ريت ادب الحوار ومنجرحش فى حد ومنذكرشى اسماء الفاسدين لان الناس عارفينهم

المهم
الزمالك هيلعب امتى
أحمد بقوش

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 5:16 pm

يابنى شوف فريق تانى شجعه سيبك من الزمالك
جمال عبادة

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 16/03/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    23/2/2011, 6:22 pm

عتاب ل رضا وعبد الرؤف واحمد بقوش
لو كان الاسلوب بتاعكم ده هو اسلوب الحوار في الفترة الجاية مش هينفع انتوا التلاته اسلوبكم غلط لكل انسانالحق في التعبير عن فكره دون المساس بحق الآخر في التعبير الحر عن رأيه وليس لك يارضا ويا عبد الرؤف الحق في مهاجمة احمد بهذا الاسلوب ( عييييييييييييييييب ) وانت يا احمد ردك عليهم مهين هيوصل الحوار بينكم لمستوي لا نرضاه لكم ونحن ننشد لكم مستقبل مشرق يا احمد رضا وعبد الرؤف كانوا في 2000 ، 2005 ، 2010 ضد محي وهذا لايعيبهم كما انه لا يعيبك انك كنت ضد د. سامي حامد في 2010 وضد كابتن مراد والشيخ عبد العزيز خطاب في 2005 مش كده يا احمد وهذا ايضا لايعيبك
وبعدين رجائي بلاش هجوم لكل انسان رايه ولا بد ان يحترم سواء اتفقنا معا ام اختلفنا
وبعدين يا احمد احما في الانتخابات فعلا مش لسه بدري وكل واحد له الحق في انه يشوف الشخص والاسلوب اللي يختار بيه مرشحه مش عيب
ولكل الحق في البحث عن صالح بلدهم كما يشاءوا وكمان ليس من حق فئة ان تحجر علي راي الشباب لمجرد رغبتهم في التغيير لكن من خلال صناديق الانتخاب
أحمد بقوش

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 12:17 am

شكرا على كلامك الجميل استاذ جمال ولا كلام بعد كلامك لانك تعرف مقدار احترامى وحبى لك ..
عبدالرؤوف عباده

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 16/02/2011

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 1:09 am

يا جماعه أنا اسف جدا لك يا أستاذ احمد لسبب واحد بس مش عشان انت صح او انك رديت على سؤالى ولو كنت عاوز ترد كنت قلت عن عملك العادى ده !!!
ولكن السبب هو ان كل الناس وخاصة خالى جمال شافوا انى تعديد الكلام ولكن السبب الذى جعلنى اقول هذا هو اننى انفعلت لاننى فى كل موضوع اراك تدافع عنه وتنبذ اى واحد ولم تقف مع اى حد ضد محى وحتى لو هو صح !!!!!

ومع شدة احترامى للشيخ محمد رشاد فهو ليس حجه علينا وهو بشر
واريد ان اساله سؤال من هو كبير البلد فى نظره ونظرك هل هو محى ام غيره لاننى حتى الان لم اعرف للبلد كبير

وانا اقسم بالله اننى ماكنت مع ما حصل ولكن كنت مؤيد له بالوسائل المحترمه مثل الشكاوى وغيرها ولكن هؤلاء ليس من الممكن ان نعطوهم فرصه للاصلاح لانهم مفسدين واحنا تعبنا من الفساد وخلاص الثوره قضت على ذللك ومش من الممكن ان نترك لهذا الفساد اى جزور او قاعده

وانا اقرر اسفى لاحمد بك بقوش بس مش معنى كده انى بتراجع عن مبادىء!!! 885
عبدالفتاح المهدى
عبدالفتاح المهدى

معلومات اضافية

الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 C13e6510

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 1:31 am

لا للاهلى الفاسد فهو يمثل الحزب الوطنى

نعم للزمالك

الزمالك ده مش نادى بنشجعه ده وطن بنعشقه

أحمد بقوش
أحمد بقوش

معلومات اضافية

العمل : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Accoun10

الاقامة : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Egypt10

SMSشباس عمير الام والوطن

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 1:41 am

يمكن انت لاحظت من طريقة كلامى انى بدافع عن شخص معين يعنى مقولتش مرة دا هو الاصلح وهو الاحسن انا لاادافع عن شخص ولكن انا كنت برد على كلام معين وفى نقاط محددة يعنى قلت ان فيه ناس بتحط العسل فى السم وتصطاد فى المية العكرة ..

يعنى لو موظف مرتشى وفاسد فى عمله فى طرق كثيرة لمعاقبته مش انى اتظاهر واعمل شوشرة وخلاص لان زى ما انت عارف اننا ارياف والكبير عارف الصغير وبنتقابل فى اى وقت وده عارف هو مين وابن مين ونسيب مين .

وانا لو كنت متنرفز شوية فى طريقة كلامى سامحنى لانى ال فى قلبى على لسانى ..
وانا عاوز اقول ان من حق اى حد يترشح لان دى مش حكر على حد وعمرى ما غلطت مثلا فى الكابتن مراد القطان والدكتور سامى حامد ..
وعمرى مافرضت رايى على حد اكيد تعرف ان اقرب الناس ليا هو محمد جمال وكل واحد له رأيه وعلى رأى الاستاذ جمال الصندوق ال يغير ..
اما حكاية كبير وصغير البلد ده كلام كان زمان ايام دلوقتى الابن بيختلف مع ابوه
.
دلوقتى معدشى زمن الكبير عاوز والكبير لازم كلنا نسمع كلامه بس ده مش معناها اننا نغلط فى الاكبر مننا ده اختلاف بس فى الرأى يعنى محدش يفرض على حد رأيه والشيخ محمد ميقصدشى حاجة ده هو بيشرح موقف معين مش اكتر ..
885
أبو مارية
أبو مارية

معلومات اضافية

العمل : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Doctor10

تاريخ الانضمام : 29/08/2010

SMSبدأ الاسلام غريبا وسيعود غريبا كما بدأ. فطوبى

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 9:50 am

انت هنا يا عبدالفتاح وسايب الراجل هيتهبل عليك
خلاص يا جماعة : انتو الاتنين عندكوا حق وعليكوا حق
خلاص كبروا دماغكم . أصلا الموضوع اللى انتوا بتتكلموا فيه ده كله على بعضه مالوش لزمة
ياسر متولى بقوش

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 14/06/2009

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 2:12 pm

بسم الله والصلاة على رسول الله
فى البداية أحب أن أعبر عن حبى وتقديرى لشباب مصرالأوفياء الذين جعلونا كلنا نتكلم بحرية وبدون خوف من شخص أونظام بعينه ولتظهر قدرة الله تعالى فى خلقه ودنياه ((فهو يمهل ولا يهمل ))ولكننى أحدث كل من يظن نفسه أنه المتكلم الوحيد والمثقف الوحيد والصائب الرأى الوحيد وأحب أن أذكره بأن مصر كانت قبل الثورة كلها فساد ولا أجنب أحدا من هذا الكلام فسأذكر أمثلة ((المدرس وأنا واحد منهم لا يراعى ضميره فى عمله وأكبر دليل على ذلك الدروس الخصوصية ؟
الدكتور فى مستشفاه والدليل العيادات الخارجية وأمثلة كثيرة حتى لا أطيل والأب نفسه فى تربية أبناءه والدليل انتشار المخدرات والفواحش رجال ونساء))وهذا الوقت ليس وقت تصفية حسابات فنحن فى منعطف تاريخى من الصعب أن يتكرر فالفاسد فى ظل هذه المتغيرات سوف يفكر ألف مليون مرة قبل أن يرجع لظلمه وفساده لأن الناس جميعا عرفت وذاقت مرارة الظلم والفساد ولن تسمح لعودة ذلك الظلم والفساد 0
ولكن دعونى أذكركم ببعض المواقف لحبيبنا(( محمد صلى الله عليه وسلم ))عندما دخل مكة فاتحا ومنتصرا وصاحب قوة ضرب أروع الأمثلة فى العفو عند المقدرة فقال لأهل قريش ما تظنون أنى فاعل بكم قالوا أخ كريم وابن أخ كريم قال (صلى الله عليه وسلم )فاذهبوا فأنتم الطلقاء وأذكركم بقوله ((صلى الله عليه وسلم ))لو أنكم لا تخطئون لأخذكم الله وأتى بقوم غيركم يخطئون فيستغفرون فيتوب الله عليهم .
فدعونا نعترف أننا كلنا أخطاء فيجب أن نبدأ بأنفسنا أولا لينصلح المجتمع كله وفى النهاية أحب أن أذكركم بقوله تعالى ((إن الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم)) والفتنة نائمة ملعون من أيقظها
والسلام عليكم ورحمته وبركاته.
كمال الدين
كمال الدين

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 24/02/2011

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    24/2/2011, 6:19 pm

السلام عليكم جميعا أولا أحب أسلم على كل الموجودين جميعا ويمكن دا أول مشاركة لى فى المنتدى وكان نفسى أبدأالمشاركة بموضوع حلو مش رد على شتيمة من شباب وخداهم الحماسة والتضليل فى نفس الوقت .
بالنسبة لإخوانا اللى كرروا أكتر من مرة كلمة رمم بحب أذكرك ونفسى بقول الله تعالى ( مايلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد ) صدق الله العظيم وبحب أقولكم إن من الناس اللى شغالين بالمجلس أكيد فيه قرايب لكم سواء من بعيد أو من قريب أو على إفتراض إن ملكش قرايب فى المجلس ففإفترض إن لو أخوك شغال فيه أو بن عمك أووالدك أو أي قريب فرضا مش هتسمح لأى حد يقول عليه كلمة وحشه فاللى مترضاهوش على نفسك مترضاهوش على الناس وأخيرا ياريت محدش يقول كلام إلا لما يكون معاه دليل على كلامة لأن أنا متأكد من إن اللى بيرمى كلام بالباطل عاقبته مش كويسة .
saad hishla
saad hishla

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 23/02/2011

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    25/2/2011, 12:59 am

نهدء يا جماعه ونصلوا على النبى انا معجب باسلوب اخويا محمد الجرن فى الحوار .وانا عندى راى اولا البلد ان شاء الله فى طريقها الى الديمقراطيه.ومحدش يقدر يوقفها.فمنطق القوه ملوش مكان بالتالى التفكير هيحل مكانه.فمينفعش احط واحد فى موضع اتهام لاقتناعه بفكر او بشخص معين.واضيق عليه المساحه.لدرجة انه يبقى مدافع فقط.وممكن يكون مقتنع بريك بس قادريغير رايه.والحل فى ...نية الاقتناع...استماع...تفكيروتحليل...اقتناع او عدم الاقتناع. واللى فيه الخير يقدمه ربنا. وشكرا
عبدالرؤوف عباده
عبدالرؤوف عباده

معلومات اضافية

العمل : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Studen10

تاريخ الانضمام : 16/02/2011

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    25/2/2011, 9:44 am

يا أخ كمال انت بتقول ان من الممكن ان يكون فى المجلس اخوك او قريبك اوك
بس انت ناسى حاجه نبينا وصانا بيها وهيا ( انصر اخاك ظالما او مظلوما فقال اصحابه يارسول الله انصره مظلوما فكيف انصره ظالما فقال النبى صلى الله عليه وسلم تكفه عن ظلمه ) صدق رسول الله
فيا اخ كمال من من ابناء البلد فعل ذلك لا بالبالعكس كانوا يدافعون عنهم
وبعدين ناخذ من هذا الحديث ان نكفه عن ظلمه بأى طريقه كانت

وجزاكم الله خيرا
محمد عزالعرب
محمد عزالعرب

معلومات اضافية

الاقامة : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Soudia10

تاريخ الانضمام : 11/04/2010

SMSسبحان الله وبحمده سبحان الله العطيم

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    25/2/2011, 10:32 pm

تحياتى لحبيبى واخوية الكبير ابو حازم وانا متفق معاه فى كل اللى قاله وهو ده اللى عاوزين نوصله وهو ده الفكر والمبادىء اللى المفروض نتعامل بيها
وتحياتى لحبيبى اللى وحشنى جدا جدا واخوية الصغير ابو السعود وبردك انا متفق معاه
انظر
قشدة
عبدالفتاح المهدى
عبدالفتاح المهدى

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    26/2/2011, 2:16 am

أبوصهيب الغريب كتب:
انت هنا يا عبدالفتاح وسايب الراجل هيتهبل عليك
خلاص يا جماعة : انتو الاتنين عندكوا حق وعليكوا حق
خلاص كبروا دماغكم . أصلا الموضوع اللى انتوا بتتكلموا فيه ده كله على بعضه مالوش لزمة

حد يقول لمعمر اننى هنا فى شباس عمير

يا ريت يجى يخدنى بالتوك توك بتاعه
ويخلى الشمسية فى شبرا علشان هنا مفيش شتا.
عبدالفتاح المهدى
عبدالفتاح المهدى

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    26/2/2011, 2:25 am

كمال الدين كتب:
السلام عليكم جميعا أولا أحب أسلم على كل الموجودين جميعا ويمكن دا أول مشاركة لى فى المنتدى وكان نفسى أبدأالمشاركة بموضوع حلو مش رد على شتيمة من شباب وخداهم الحماسة والتضليل فى نفس الوقت .
بالنسبة لإخوانا اللى كرروا أكتر من مرة كلمة رمم بحب أذكرك ونفسى بقول الله تعالى ( مايلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد ) صدق الله العظيم وبحب أقولكم إن من الناس اللى شغالين بالمجلس أكيد فيه قرايب لكم سواء من بعيد أو من قريب أو على إفتراض إن ملكش قرايب فى المجلس ففإفترض إن لو أخوك شغال فيه أو بن عمك أووالدك أو أي قريب فرضا مش هتسمح لأى حد يقول عليه كلمة وحشه فاللى مترضاهوش على نفسك مترضاهوش على الناس وأخيرا ياريت محدش يقول كلام إلا لما يكون معاه دليل على كلامة لأن أنا متأكد من إن اللى بيرمى كلام بالباطل عاقبته مش كويسة .

انت عايز دليل مادى ولا معنوى بالنسبة للدليل المادى لايوجد اقولك ليه

لان الحرامى (كلمة عامة ) بيجى يسرقك فى بيتك
اما النصاب (كلمة عامة ) انتى اللى بتروحله لحد بيته وتتحايل عليه علشان ينصب عليك وياخد منك فلوسك

ونحن نتكلم عن المرتشون بصفة عامة

انت تقدم له رشوة لتنتفع بخدمة معينة علما بان الخدمة عامة

والمرتشى المفروض بيقدمها ببلاش لانها من حق المواطن

ان لفيت كتير بالموضوع بس ياريت تكون عرفت ان الدليل 2 شهود
كمال الدين
كمال الدين

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    26/2/2011, 7:45 pm

أولا: سلامى الكبير قوى للأستاذ ياسر بقوش اللى بحبه فى الله ثانيا أخويا وحبيبى فى الله برده الاخ عبد الرؤوف طبعا مفيش إتنين عاقلين مسلمين يختلفوا فى كلام الصادق الأمين الذى لاينطق عن الهوى إن هو إلا وحى يوحى بس اللى لازم تعرفه إن لما إتكلمت كان بدافع إن والدى بيشتغل فى المجلس والدى اللى بحبه وبحترمه وقد إيه كنت بشوفه بيخطط لمصلحة البلد وقد إيه كنت بشوف عنده أفكار نيرة تخدم شباب البلد قصدى تخدمك قبل ماتخدمنى قد إية كنت بشوفه بيسهر يشتغل عشان فى اليوم التالى ميعطلش حد طالبه فى حاجة ومع كدة طبعا أنا عارف بطبيعة الحال عند أغلبية الناس الحسنة تخص و السيئة تعم وصدقنى يا أخ عبد الرؤوف لو إحنا إفترضنا حسن النية فى الناس مكنش دا بقا حالنا.والاخ بردة حبيبى فى الله عبد الفتاح المهدى حبيت أقولك خلينا من كلام الشعارات مادى ولامعنوى لا أنا قصدت دليل مادى لأن الناس العاقلة المفروض متصدقش أى كلام غير اللى بتشوفه بعنيها . أما حبيبى أحمد فكيف حالك والمفروض ياأبو حميد دايما المواضيع اللى تلاقى فيها كلام هيبدأ يسئ للناس سواء بالعموم أو يخص شخصيات المفروض تقطعه من جذرة . يعنى زى ماقال حبيبنا أ/ ياسر المفروض نبدأبنفسنا ونشوف إيه اللى هنقدر نضيفة فى البلد حتى ولو كانت أفكار ونقعد مع بعض فى المنتدى أو نخصص مكان عام ونطرح أفكارنا جميعا ونشوف ايه اللى ممكن يتحقق منه فى البلد قصدى فى قريتنا مع مراعاة الإمكانيات طبعا ونختار إثنين أو ثلاثة مننا يكونوا لبقين فى الكلام ودارسين المواضيع اللى هنطرحها ويخدوها للى يقدر ينفذها سواء فى المجلس المحلى أو مجلس المدينة .وجزاكم الله خير طبعا على حسن الإستماع.
عبدالفتاح المهدى
عبدالفتاح المهدى

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    27/2/2011, 12:29 am

كمال الدين كتب:
أولا: سلامى الكبير قوى للأستاذ ياسر بقوش اللى بحبه فى الله ثانيا أخويا وحبيبى فى الله برده الاخ عبد الرؤوف طبعا مفيش إتنين عاقلين مسلمين يختلفوا فى كلام الصادق الأمين الذى لاينطق عن الهوى إن هو إلا وحى يوحى بس اللى لازم تعرفه إن لما إتكلمت كان بدافع إن والدى بيشتغل فى المجلس والدى اللى بحبه وبحترمه وقد إيه كنت بشوفه بيخطط لمصلحة البلد وقد إيه كنت بشوف عنده أفكار نيرة تخدم شباب البلد قصدى تخدمك قبل ماتخدمنى قد إية كنت بشوفه بيسهر يشتغل عشان فى اليوم التالى ميعطلش حد طالبه فى حاجة ومع كدة طبعا أنا عارف بطبيعة الحال عند أغلبية الناس الحسنة تخص و السيئة تعم وصدقنى يا أخ عبد الرؤوف لو إحنا إفترضنا حسن النية فى الناس مكنش دا بقا حالنا.والاخ بردة حبيبى فى الله عبد الفتاح المهدى حبيت أقولك خلينا من كلام الشعارات مادى ولامعنوى لا أنا قصدت دليل مادى لأن الناس العاقلة المفروض متصدقش أى كلام غير اللى بتشوفه بعنيها . أما حبيبى أحمد فكيف حالك والمفروض ياأبو حميد دايما المواضيع اللى تلاقى فيها كلام هيبدأ يسئ للناس سواء بالعموم أو يخص شخصيات المفروض تقطعه من جذرة . يعنى زى ماقال حبيبنا أ/ ياسر المفروض نبدأبنفسنا ونشوف إيه اللى هنقدر نضيفة فى البلد حتى ولو كانت أفكار ونقعد مع بعض فى المنتدى أو نخصص مكان عام ونطرح أفكارنا جميعا ونشوف ايه اللى ممكن يتحقق منه فى البلد قصدى فى قريتنا مع مراعاة الإمكانيات طبعا ونختار إثنين أو ثلاثة مننا يكونوا لبقين فى الكلام ودارسين المواضيع اللى هنطرحها ويخدوها للى يقدر ينفذها سواء فى المجلس المحلى أو مجلس المدينة .وجزاكم الله خير طبعا على حسن الإستماع.

انا مبقلشى شعارات والله انا مش عايز اخصص ناس باسمائها

فى المنتدى

انا ممكن اكتبلك قائمة الفساد السوداء فى شباس عمير

ولكنى لا احب ان اذكرهم لان الله حليم ستار

ثانيا : الناس العاقلة زي ما انت بتقول متصدقشى الا لما تشوف بعينها

والله انا معاك وانا شفت بعنيا ومش انا لوحدى ده معظم البلد شافت ويا ريتها ماشافت

ثالثا : حتى لو الواحد مشفشى وسمع

اهدى اليه هذا المثل
(مفيش دخان من غير نار )
Nour Elsaid
Nour Elsaid

معلومات اضافية

العمل : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Engine10

تاريخ الانضمام : 20/07/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    27/2/2011, 11:49 pm

عبدالفتاح المهدى كتب:
لا للاهلى الفاسد فهو يمثل الحزب الوطنى

نعم للزمالك

الزمالك ده مش نادى بنشجعه ده وطن بنعشقه

ايه ياجماعة محدش هيرد علي عبالفتاح ولا ايه
هوا مفيش اهلوية في المنتدي؟!!!!!!!!!

ارجوا محدش يفهمني غلط (أنا بهدي النفوس)

Nour Elsaid
Nour Elsaid

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 20/07/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    27/2/2011, 11:53 pm

صباح الخير ياعبده
عبدالفتاح المهدى
عبدالفتاح المهدى

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    28/2/2011, 9:50 pm

صباح الفل

يا نور

شكل مفيش اهلاوية إلا انت فى المنتدى
أشرف الصعيدى
أشرف الصعيدى

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 08/11/2010

SMSأحب الصالحين ولست منهم ж لعلى انول بهم شفاعه

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    28/2/2011, 10:20 pm

وحدو الله ياشباب
انا مش هنتخب غير الاستاذ محمود حسين مبارك عشان هو رجل 2011
محمودالنجار
محمودالنجار

معلومات اضافية

العمل : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Profes10

الاقامة : الجيل الجديد بشباس عمير - صفحة 2 Soudia10

تاريخ الانضمام : 09/11/2010

SMSرب اغفر لى ولوالدي وللمسلمين والمسلمات

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    1/3/2011, 5:08 am

ايه يا واد يا ياسر العقل والكلام الحلو ده
سلملى على حازم وسعد والجرن
كمال عبد الله سمك
كمال عبد الله سمك

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 20/05/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    6/3/2011, 6:35 pm

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة يأخوان ياريت نلتزم بلغة الحوار والتحاور ونبطل لغة الهمز ونرقا الى مستواة الثورة الأالشباب عملوها علشان احنا أهل كلنا في بعضنا وعيب لم نعيب علي بعض المنتدي دة معمول للتعارف علي أخبار البلد في الخارج والداخل وسلامي الي كل الناس بالمنتدي كمال وعبد الرؤف وأحمدبقوش وياسر أخوكم ياسر أبوكمال [img][/img][img][/img]
كمال الدين
كمال الدين

معلومات اضافية

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    6/3/2011, 7:01 pm

حبيبى يسورة كيفكم جميعا يارب تكونوا بخير .
جزاك الله خير
أبوأسامة
أبوأسامة

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 03/05/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    7/3/2011, 10:16 am

الجيل الجديد

كيف سيكون الجيل الجديد
هل سيكون بهذا النقاش والجدال والعصبيات والانتقام الشخصي و و و و و
لا والله
لابد من التغيييييييير
والتغيير ليكون لمن حولنا
ولكن لنبدأ من أنفسنا
-
-
-
ولنبدأ من الآن
كما حدث في وضع دستور لاختيار الرئيس للدولة
نختار من - وبأي مواصفات نريد هذا الشخص
وشروط توضع من الآن
السن - التعليم - الثقافة - اجماع الناس عليه - و و و و و و
وان يكون هذا الشخص يشعر عند اختياره
أن هذا المنصب تكليف وليس تشريف
وندعو الله جميعا يولي علينا خيارنا ومن يخاف الله فينا
تحياتي للجميع
كمال عبد الله سمك
كمال عبد الله سمك

معلومات اضافية

تاريخ الانضمام : 20/05/2010

السيرة النبوية

رد: الجيل الجديد بشباس عمير    8/3/2011, 6:05 pm

أنا بحيك يأبو أسامة وأرجو من أخواننا في المنتدي أن نسعا ألي رفع البلد وليس الوقوف أمام بعضناالبعض وسلامي اليكم جميعا ياسر الكاشف أبوكمال

الجيل الجديد بشباس عمير

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 

مواضيع مماثلة

-
» السرقه بشباس عمير
» دعوة الى الارتقاء بشباس عمير
» بصراحه ( ما هو رأيك بشباس عمير )
» القافله الطبيه الاسلاميه بشباس عمير
» افتتاح مسجد الحمد بشباس عمير
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2